OTOMOTİV BOYALARI

Ayrıca kaplama teknolojisinin başyapıtı olarak bilinen otomotiv kaplamaları, araba gövdesini oluşturan çelik panellerin korozyon direncini sağlar, arabaya UV ışınları, asidik yağmur, tuzluluk, yağlama ve kimyasallar gibi dış ortama karşı güçlü dayanıklılık sağlar ve güzelleştirir. Aracın genel görünüşü. Elektrodepozisyon, astar, taban kaplama ve şeffaf kaplamadan oluşan çok katmanlı bir yapı sayesinde film performansı arttırılmış ve yüksek kalite garanti edilmiştir.

Tab Image

1976 yılında bir taşıt gövdesindeki ilk uygulamadan bu yana, e-kaplama olarak da adlandırılan elektrodepozisyon kaplamaları (çevre katmanı), çevre dostu ve ekonomik özelliklerden dolayı tüm araç gövdelerine bir astar olarak uygulanmıştır.E-kaplama teknolojisindeki son trendler, çevre düzenlemelerine cevap olarak kurşunsuz elektrodepozisyonun genişlemesini, taşıt gövdesini ve gelişimini oluşturan malzemelerin çeşitlendirilmesine yanıt olarak düşük fırında (130-140 ℃) e-kat geliştirilmesini içermektedir. yüksek hava koşullarına dayanıklı elektrodepozisyon ve ince film elektrodepozisyon teknolojileri. Şu anda, Kore'deki elektrodepozisyon hatlarının çoğu, küresel üretim sisteminin% 90'ına uygulanan kurşunsuz türe dönüştürülmüştür. KCC, 1984 yılında Herberts-Vianova ile teknik ortaklık yoluyla e-paletler geliştirdi. AB tarafından belirlenen ilk 5 ağır metal yönetmeliğine uygun olarak KCC, 2000 yılında kurşunsuz bir e-coat (ED2100) geliştirdi ve uyguladı. Yaklaşık beş yıl sonra KCC, otomobillerin geliştirilmiş korozyon direnci kalitesine cevap olarak yüksek korozyona dayanıklı e-kaplamalar (ED3000HT / ​​ECO1000) geliştirdi ve uyguladı ve 2012'de, e-kaplamaların iç uygulanabilirliğini maksimuma çıkararak, KCC başarılı bir şekilde geliştirilmiş ve uygulandı. tüketim miktarını azaltan ve daha güçlü korozyon direncini koruyan güç e-coat (EC03000).

Tab Image

Astar, filmin tesviyesi için kullanılır ve araç gövdesinin dayanıklılığını uzatmak için sürüş sırasında ve sürüş sırasında oluşabilecek yongalara karşı dayanıklılık (yontma direnci) sağlar.Yüzey aktif madde genellikle denatüre polyester veya üretandan oluşur ve çentiğe karşı dayanıklılığı, üst katın daha iyi görünümünü, yapışmayı ve filme karşı geliştirilmiş korozyon direncini sağlamak için 30-40㎛ kalınlığında sırt üzerine kaplanır. KCC'nin otomotiv astarı, üstün yonga direnci için müşterileri arasında oldukça tanınır.KCC, çevre dostu teknolojiyi geliştirdikten sonra 2006 yılından beri su bazlı astarlar tedarik etmektedir.

Tab Image

Üst katlar genellikle görünüm (parlaklık ve tesviye), pigmentasyon, hava koşullarına dayanıklılık, çizilme direnci ve kimyasal direnç sağlamak için temel kat ve açık kat üzerinde ıslak-ıslak yöntem kullanılarak uygulanır. Genel olarak, filmin arkasına 15-20㎛ civarında bir kalınlıkta taban kaplama uygulanır. Otomotiv üst kaplama teknolojisindeki küresel eğilim sürekli olarak suda çözünebilir formüle doğru kaymaktadır. Bu vardiya, 20 yıl önce zaten ticarileşmişti, ancak Kore'deki VOC düzenlemesinin yürürlüğe girmesindeki gecikme ve Otomotiv Endüstrisi tarafından tesis yenileme eksikliğinden dolayı somut sonuçların gösterilmesinde çok yavaş olmuştur. Yönetmeliklerin yasallaştırılması ve su bazlı formüle dönüşümün hızla Kore'nin Otomotiv Endüstrisinde gerçekleşmesi nedeniyle, Haziran 2004'te Hyundai Asan fabrikası tarafından seri üretim sürecinde ilk defa su bazlı baz kaplama uygulanmış ve tüm yolcu araçlarına dönüştürülmüştür.

Tab Image

Temiz katlar genellikle hava geçirgenliği ve çizilmeye karşı dayanıklılık sağlamak için ıslak-on-ıslak baz kaplama ve açık kat yöntemi kullanılarak yaklaşık 35-45㎛ kalınlığında sırt üzerine uygulanır.Otomobil açık paltosundaki yurtdışı teknolojik eğilim, görünüm ve enerji tasarrufu performansındaki gelişmeleri göstermektedir. Görünüm standardı, global BIG5 bitmiş araç üreticilerinin eşdeğer olmasını ve fırınlama sıcaklığının düşürülmesiyle maliyet düşürme teknolojisinin de büyük ölçüde bitmiş araba üreticilerinin hayati önem taşıyan ihtiyaçlarından birini oluşturuyor.